1 lutego 2013

Łatwo i smacznie :)

Cześć :) No i mamy weekend, z którego większość z Was na pewno bardzo się cieszy. Z reguły mam tak samo, ale nie tym razem. Kończę ferie i od poniedziałku znowu zaczynam monotonny tryb życia 'wstać, przeżyć, pójść spać'. Wiąże się z tym oczywiście mnóstwo nauki, nadrabianie zaległości itp. Część udało mi się ogarnąć dzisiaj, z czego mam powody do radości, a sprawy mniej ważne zostawiłam na jutro lub nawet na tydzień szkolny.
Dziś dla zapomnienia post o czymś bardzo pysznym, zwłaszcza dla wielbicieli czekolady :) Mam na myśli blok czekoladowy. Jest naprawdę łatwy do wykonania, mi, słabej kucharce, nie sprawia żadnych problemów. (Przepis pochodzi ze strony www.wielkiezarcie.com, zawsze z niego korzystam i wszystko jest idealnie)
Składniki:
400 g mleka w proszku 
ok. 3 podwójne opakowania herbatników (po 200g)
4 płaskie łyżki stołowe gorzkiego naturalnego kako
1,5 szklanki cukru
0,5 szklanki mleka
200 g masła

Sposób wykonania:
Zagrzać mleko, dodać pokrojone masło, rozpuścić na małym ogniu. Cały czas mieszając, stopniowo wsypywać cukier oraz kakao.
Gdy składniki się połączą, a cukier rozpuści, zdjąć z ognia i powoli wsypywać mleko w proszku. Cierpliwie miksować do momentu otrzymania jednolitej masy pozbawionej grudek. Wyłączyć mikser i dodać połamane herbatniki. Wymieszać drewnianą łopatką.
Masę wyłożyć do foremki, ostudzić, schłodzić i przechowywać w lodówce.

(zdjęcia nie dodam, bo niestety robiłam tylko raz i z tego co pamiętam zostało ono usunięte.)

Pozdrawiam, Ula :)  

2 komentarze: